R E K L A M A

OPPO - firma, którą warto poznać!

Opublikowane:
Siedziba OPPO
Siedziba OPPO
fot. OPPO

Firma OPPO wkroczyła na polski rynek w 2019 roku. Większość z nas, kojarzy OPPO ze smartfonami - a tymczasem to tylko jeden z segmentów, jakimi zajmuje się ten międzynarodowy gigant.

OPPO zaczynało od... sprzętu audio!

Choć dla większości z nas marka OPPO oznacza producenta ładnych i dobrze wyposażonych smartfonów, stanowią one jedynie część oferty tej firmy. OPPO zaczynało w 2004 roku, jako producent wysokiej jakości sprzętu audio. Na światowych rynkach mogliśmy znaleźć wzmacniacze czy odtwarzacze CD lub DVD z logo OPPO, w ramach ciekawostki można dodać, ze niektóre sprzęty produkowane przez firmę w tamtym czasie do dziś stanowią punkt odniesienia w porównaniach audiofilskich sprzętów. Pierwsze telefony pojawiły się w 2008 roku i od tego momentu firma konsekwentnie rozbudowuje swoje portfolio w obszarze inteligentnych urządzeń mobilnych.

OPPO jest gigantem na rynku smartfonów

Choć na naszym rynku OPPO gości jeszcze niezbyt długo, na świecie jest znaną i rozpoznawalną marką. Firma regularnie, od kilku już lat, gości w czołowej piątce największych producentów smartfonów, co potwierdza choćby ostatni raport IDC. Ten sam instytut pokazuje ponadto, że OPPO jest czwartym na świecie dostawcą smartfonów klasy premium. Choć wzrost rynku smartfonów wyhamował, OPPO notuje wzrost udziałów rynkowych - i to drugi na świecie. Według Counterpoint Research, w Chinach OPPO jest obecnie numerem jeden wśród dostawców smartfonów, a i w Europie radzi sobie znakomicie. OPPO nawiązało także kluczowe partnerstwa strategiczne z największymi operatorami jak Swisscom, Vodafone, Orange i Deutsche Telekom. Firma podbija nowe regiony, błyskawicznie uzyskując tam istotne odsetki rynku - w 2020 r. w Europie Zachodniej wzrost sprzedaży był niemal 6-krotny, w porównaniu z rokiem 2019. A wszystko to udało się zrobić w zaledwie 13 lat...

OPPO ma rozbudowane zaplecze techniczne

Obecnie, OPPO działa w ponad czterdziestu krajach, a urządzenia tej firmy trafiły do rąk ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie. Firma ma międzynarodowe centrum wzornictwa w Londynie, cztery centra rozwojowe, a ponadto - jeszcze sześć instytutów badawczych. W swym portfolio OPPO ma aż 32 tysiące wniosków patentowych z zakresu technologii, wzornictwa przemysłowego i interfejsu użytkownika. Ponadto, OPPO znajduje się w pierwszej dziesiątce światowych firm pod względem liczby patentów związanych z 5G w 2020 roku, wg japońskiego instytutu badawczego NGB. Do marca 2020 roku OPPO miało ponad 43000 globalnych wniosków patentowych, z czego 16000 zostało już zatwierdzonych. Spośród wszystkich zgłoszeń, około 88%, czyli ponad 38000, dotyczy wynalazków.

OPPO stworzyło modę na selfie i rozwijane smartfony

Choć wielu z was może być zaskoczonych, można zaryzykować twierdzenie, że to właśnie OPPO zawdzięczamy modę na selfie. To właśnie OPPO jako pierwszy na świecie producent wprowadziło do smartfonów przednie aparaty o rozdzielczości 5, a potem 16 megapikseli. To właśnie OPPO stoi za pierwszym smartfonem z obrotowym aparatem fotograficznym. Firma zasłynęła również jednymi z najsmuklejszych telefonów - przykładowo, model OPPO R7 miał tylko 6,3 mm grubości - i to w 2015 roku! To nie jedyne pionierskie osiągnięcia OPPO. Firma - jako pierwszy producent na świecie - wprowadziła również wiele innych rozwiązań w dziedzinie mobilnej fotografii i filmowania, z których większość przeniknęła później do całego rynku. Warto również wspomnieć o jednej z ostatnich innowacji OPPO: smartfonie z rozsuwaną obudową. Choć wiele firm próbuje zbudować takie urządzenie, to właśnie OPPO udało się doprowadzić prototyp do stadium pozwalającego praktycznie na sprzedaż telefonu, którego ekran zwija się do wnętrza obudowy. Mogliśmy przekonać się o tym na własne oczy!

OPPO przywiązuje wagę do jakości i trwałości smartfonów

To, że OPPO troszczy się o najwyższą jakość produktów - jest oczywiste. Firma wykonuje jednak również szereg badań, które mają zaowocować wyższą trwałością smartfonów. Każdy z modeli, nim trafi na rynek, jest sprawdzany pod kątem wytrzymałości na trudy codziennego użytkowania - po to, by nie zawieść użytkownika pod jakimkolwiek względem. Nim opuści fabrykę, jest poddawany pond 390 różnym testom. Telefony są na przykład testowane pod kątem wytrzymałości podczas upadków. Specjalne urządzenie unosi smartfon na wysokość 1,5 metra, aby następnie upuścić go na jedną z kilku powierzchni. Telefon upada nie tylko płasko, ale też na narożniki. Jeśli test przebiegnie pomyślnie, wysokość zostaje zwiększona do 1,8 metra.

Ekrany telefonów również poddawane są testom upadku. Upuszczane są ze znacznie mniejszej wysokości, jednak aby zaliczyć test, muszą wytrzymać aż 50 tysięcy powtórzeń. W innym teście bada się odporność telefonu na zginanie. Z kolei oblewając smartfony w specjalnych komorach strumieniami wody, bada się ich zachowanie podczas ulewy lub przypadkowego wpadnięcia do wody. Testowana jest również odporność złącz - przykładowo, trwałość minijacka sprawdzana jest poprzez siłowe odginanie włożonego weń wtyku. Z kolei jakość przycisków badana jest poprzez wciskaniu każdego z nich aż 100 tysięcy razy - oczywiście za pomocą specjalnej maszyny. OPPO wnikliwie testuje również czytniki linii papilarnych czy akumulatory - zarówno pod kątem bezpieczeństwa, jak i trwałości. Tak wnikliwe testy sprawiają, że urządzenia są wyjątkowo bezawaryjne i cechują się rekordowo niskim odsetkiem usterek. Pozwala to na udzielanie międzynarodowej gwarancji oraz door-to-door dla każdego modelu, niezależnie od segmentu. Ponad 85% produkcji jest realizowanej we własnych fabrykach OPPO.

OPPO przyspieszyło ładowanie smartfonów

Oppo jest innowatorem nie tylko w dziedzinie mobilnej fotografii. Firma stworzyła również technologię szybkiego ładowania VOOC, która umożliwia dostarczenie energii bez ryzyka nadmiernego nagrzewania się sprzętu. Co więcej, OPPO udostępniło tę technologię partnerom zewnętrznym, wśród których znajdują się obecnie 23 firmy. Zgodnie z założeniem Flash Initiative, spółki takie jak FAW-Volkswagen, NXP Semiconductors czy Anker współpracują z OPPO w obrębie technologii szybkiego ładowania. Dzięki takiej współpracy, technologia szybkiego ładowania akumulatorów staje się coraz dostępniejsza, bezpieczniejsza i powszechniejsza. OPPO opracowuje również innowacyjne rozwiązania ładowania bezprzewodowego, takie jak zaprezentowana w tym roku AirVOOC o mocy 65W, która ogniwo o pojemności 4000 mAh naładuje w ciągu zaledwie 30 minut. Firma pracuje również nad technologią ładowania smartfonów na odległość. Na tegorocznych targach MWC w Szanghaju pokazano rozwiązanie Wireless Air Charging, pozwalające ładować smartfon na odległość z mocą nawet 7,5 W.

OPPO jest też pionierem technologii 5G

Pierwszym komercyjnie dostępnym w Europie smartfonem obsługującym 5G był właśnie model OPPO - a dokładniej, OPPO Reno 5G. Było to w 2019 roku, kiedy to wystartował również program OPPO 5G Landing Project, zakładający współpracę producenta z ponad 80 operatorami (m.in. Orange, Deutsche Telekom i Vodafone) i wspierający zainteresowane kraje w celu przyspieszenia dostępności 5G na całym świecie. OPPO współtworzyło sieć 5G SA w Wielkiej Brytanii czy współpracowało z firmą Ericsson podczas zwieńczonych sukcesem testów technologii VoNR w Szwecji. W Polsce wraz z infuture.institute OPPO przeprowadziło badanie nt. technologii 5G w ujęciu społecznym. Badanie wykazało, że 87% Polaków poprawnie definiuje technologię 5G, a 79% ocenia, że będzie ona miała fundamentalne znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego. OPPO będzie współpracować z Instytutem w celu upowszechnienia wiedzy o 5G. Firma stworzyła także specjalny serwis poświęcony tematyce 5G.

OPPO świetnie sobie radzi w Polsce

Na polskim rynku OPPO działa oficjalnie od 2019 roku i systematycznie buduje swoją pozycję. Choć polski rynek jest niezwykle trudny i mocno nasycony, firmie udało się osiągnąć wysoki poziom sprzedaży i wysoką rozpoznawalność. W niewiele ponad 2 lata, już prawie 60% Polaków rozpoznaje markę OPPO. Smartfony OPPO są obecne we wszystkich popularnych sieciach handlowych, a także w sieciach operatorskich. Polscy klienci kojarzą OPPO z wysoką jakością produktów w przystępnej cenie, które wyróżnia kreatywność i dbałość o design. Aktualnie w ofercie OPPO Polska znajdują się dwie linie smartfonów - Seria Reno i seria A, a także akcesoria. Wśród nich znajdziemy smartwatche i słuchawki bezprzewodowe.

OPPO wspiera artystów i sportowców

OPPO stawia też na partnerstwo z uznanymi i rozpoznawalnymi markami, artystami czy sportowcami - firma nawiązała do tej pory współpracę m.in. z klubem FC Barcelona, turniejami tenisowymi Wimbledon i Roland Garros, Międzynarodową Radą Krykieta ICC (International Cricket Council), National Geographic, marką Lamborghini, czy z serią turniejów e-sportowych League of Legends. Marka OPPO często współpracuje również ze znanymi osobowościami, jak Leonardo DiCaprio, czy zwycięzca Ligi Mistrzów i jeden z obecnie najbardziej cenionych piłkarzy Mo Salah. Aktualnie firma współpracuje m.in. ze światowej klasy kompozytorem Hansem Zimmerem, a jej ambasadorem w Europie jest zdobywca Oscara Eddie Redmayne. W Polsce ambasadorem OPPO jest Marcin Prokop, znany i lubiany dziennikarz oraz osobowość telewizyjna.

OPPO stworzyło unikalną serię Reno

Reno to jedna z najpopularniejszych serii smartfonów w historii marki OPPO. Modele Reno łączą doskonała jakość wykonania, świetne wzornictwo, przemyślany zestaw podzespołów oraz zoptymalizowany system ColorOS. Są to cechy, które znajdziemy w każdej kolejnej generacji OPPO Reno. Smartfony serii Reno 3 zyskały pozytywne oceny polskich recenzentów, a opinie te podzielili nadwiślańscy klienci. Seria Reno 3 odnotowała w Polsce najwyższą sprzedaż w porównaniu do innych krajów Europy Wschodniej. Nie mniejszym powodzeniem cieszy się kolejna seria - czyli Reno 4. Jej flagowy model - Reno4 Pro 5G - był pierwszym smartfonem w polskiej ofercie firmy obsługującym w pełni technologię 5G. Kilka dni temu, 22 marca na polskim rynku zadebiutowała kolejna, piąta seria modeli OPPO Reno. OPPO przewiduje, że nowa seria smartfonów Reno 5 spotka się z równie dobrym przyjęciem na polskim rynku, co poprzednie serie. OPPO dostarcza również nowoczesne akcesoria. W ostatnim czasie firma wprowadziła na rynek bogato wyposażony smartwatch, słuchawki TWS - Enco X z aktywną redukcją szumów, a także opaskę sportową OPPO Band.

materiał przygotowany we współpracy z firmą OPPO. Tekst sponsorowany.

Opublikowane:
Autor: Adam Łukowski
Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
Pobieram dane...
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!