Apple zapłaci za spowalnianie iPhone'ów - tym razem we Francji

Opublikowane:

We Francji Apple zostało ukarane grzywną w wysokości 25 milionów euro za celowe spowolnienie starszych modeli iPhone'ów, bez informowania o tym konsumentów. To już kolejna kara dla Apple - wcześniej firma została ukarana za to samo we Włoszech.

Kara została nałożona przez francuską organizację nadzorującą konkurencję Direction générale de la Concurrence, de la Consommation et de la Répression des fraudes (DGCCRF). Według tej organizacji Apple nie ostrzegł konsumentów co do tego, że ich urządzenia mobilne będą celowo spowolnione. Użytkownicy nie zostali poinformowani, że instalowanie aktualizacji iOS (10.2.1 i 11.2) może spowolnić ich urządzenia. W 2017 roku Apple przyznał się, że podjęto takie działania w celu "przedłużenia żywotności" urządzeń.

Dlaczego Apple spowalniał starsze iPhone'y? Klienci podejrzewali, ze chodzi o to, by zachęcić ludzi do zmiany telefonów na nowe modele. Apple zaś uzasadniał to żywotnością akumulatorów litowo-jonowych, które z upływem czasu stają się mniej zdolne do zaspokojenia szczytowego zapotrzebowania na energię. Aby nie doszło do nieoczekiwanego wyłączenia iPhone'ów (w celu ochrony elektroniki) Apple wydał aktualizację oprogramowania dla iPhone'a 6, iPhone'a 6s i iPhone'a SE, która ograniczyła wydajność telefonu.

Odkąd Apple potwierdziło tę praktykę w 2017 roku, podobne aktualizacje pojawiły się też w innych modelach smartfonów - tym razem informując o tym użytkowników i pozwalając tę funkcję wyłączyć. Apple dodaje, że w nowszych modelach efekt działania zarządzania wydajnością może być mniej zauważalny z uwagi na technologiczne zaawansowanie modeli. Co więcej, teraz zarządzanie wydajnością jest włączone tylko wtedy, gdy bateria zaczyna się starzeć, a iOS oferuje wyraźną informację dla konsumentów o tym, kiedy ustawienie to zostało włączone.

Apple zgodziło się zapłacić grzywnę i umieścić oświadczenie na swojej francuskojęzycznej stronie, dotyczące swoich nieuczciwych praktyk. Oświadczenei ma być wyświetlane przez miesiąc.

Źródło: BBC

O autorze
jolanta-szczepaniak.jpg
Jolanta Szczepaniak

Dziennikarka - w zawodzie od 10 lat. Absolwentka UŁ. Dawniej związana z miesięcznikiem "Mobile Internet", obecnie publikuje testy w serwisie mGSM.pl. Sporadycznie blogerka i wikipedystka. Na co dzień fanka mobilnych technologii i internetu, gadżeciara, serialomaniaczka i nałogowa czytelniczka książek oraz prasy popularyzującej naukę.

Artykułów: 2757

Ten artykuł skomentowano już 1 raz.
Zobacz najnowsze opinie lub dołącz do dyskusji i dodaj opinię!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A
Opinie nie są weryfikowane.
icon up
0,0% 
icon down
 0,0% 
icon unknown opinion
 100,0% 
Default user logo
Redf0rd

Opinia neutralna

link do informacji o możliwości wyłączenia nie działa.
Przepraszam, dziękuję, już powinno działać. (jf)
.128.59.194 | 12.02.2020, 10:02
R E K L A M A

Aktualności

Samsung Pay debiutuje w Polsce

Samsung Pay debiutuje w Polsce

28.10.2025

Samsung ogłasza wprowadzenie usługi Samsung Pay na polski rynek. Od dziś użytkownicy urządzeń Galaxy mogą dodawać swoje karty płatnicze Visa i Mastercard do aplikacji Samsung Wallet i płacić zbliżeniowo za pomocą smartfona lub smartwatcha – szybko, wygodnie i bezpiecznie. więcej

Wszystkie aktualności

Recenzje

Wszystkie recenzje


Ostatnio przeglądane

mGSM.pl na YouTube

mgsm-premium-icon-small KONTO PREMIUM od 4,92
zł/mies