R E K L A M A

IDC: co słychać w Chinach?

Opublikowane:
fot. IDC

W miniony weekend poznaliśmy wyniki globalnej sprzedaży smartfonów. A jak wygląda podobna analiza dla rynku chińskiego? Różnic jest dużo, czy mało?

Okazuje się, że rynek chiński, w odróżnieniu od globalnego, nieco się skurczył - sprzedaż smartfonów spadła o 3,6%, podczas, gdy światowa delikatnie drgnęła. Na liście największych dostawców smartfonów na rynek chiński nie widać też światowego lidera, czyli Samsunga, zaś Apple musi się zadowolić piątą lokatą. Stawce przewodzi Huawei, który zanotował imponujący, ponad 50-procentowy wzrost, który zapewne ma związek z prowadzoną w Chinach kampanią promującą firmę dotkniętą amerykańskimi sankcjami. Oto, co potrafi zdziałać lokalny patriotyzm.

Pozostałe pozycje również okupują miejscowy producenci, Vivo, Oppo i Xiaomi, którzy jednak notują spadki (Xiaomi największy). Bardzo znacząco spadła też sprzedaż urządzeń marek spoza pierwszej piątki - niemal o tyle, o ile wzrósł rynkowy udział Huawei. Jak zatem widzicie, chiński rynek rządzi się swoimi prawami, a tamtejsi konsumenci preferują własne, krajowe marki.

Na podstawie informacji IDC

Opublikowane:
Autor: Adam Łukowski

Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!