
Dawno, dawno temu telefony były inne. Nie miały ekranów dotykowych, sklepów z aplikacjami, ani zaawansowanych aparatów. Nawet mobilny internet był rzadkością. Ale były wytrzymałe i proste w obsłudze...
Podczas Milan Design Week, jednego z największych festiwali designu i innowacji na świecie ogłoszony zostanie "The Boring Phone", przygotowany przez HMD we współpracy z Heineken i Bodega. Urządzenie przypomni niektórym starszym użytkownikom czasy, gdy trzeba było patrzeć podczas tworzenia, ile znaków ma wiadomość tekstowa (absolutnie bez polskich "ogonków"), monofonicznych dzwonków i... braku mediów społecznościowych. Niektórzy może nawet sięgną do pudełek na pawlaczach i zrobią przegląd swoich "skarbów" ;)
Human Mobile Devices (HMD) - producent telefonów Nokia, Heineken i bostońscy kreatorzy streetwearu z Bodega połączyli siły, aby stworzyć ten przezroczysty, składany telefon z holograficznymi naklejkami, który "został stworzony, aby przenieść cię w czasie". The Boring Phone to powrót do podstaw, bez dostępu do Internetu, mediów społecznościowych i innych aplikacji, kultywujący promowanie idei cyfrowego detoksu.
Limitowana seria The Boring Phone została stworzona po to, by zwiększyć jakość kontaktów międzyludzkich. Ale nie tych wirtualnych, a tych prawdziwych, gdy spotykamy się "w realu". Smartfony, niosące ze sobą wiele korzyści, sprawiły, że coraz trudniej się od nich oderwać. Większość z nas w kieszeni nosi prywatne kino, odtwarzacz muzyczny, a także narzędzie umożliwiające nieograniczony dostęp do informacji i pozwalające bez limitów rozmawiać z najbliższymi i to niezależnie od tego, gdzie się w tej chwili znajdują. Ale to wszystko sprawia, że coraz trudniej nam się skupić na tym, by być tu i teraz. By zadbać o jakość naszych spotkań na żywo. To urządzenie zaprojektowane jest z myślą o zapewnieniu podstawowych funkcji: odbierania połączeń i wiadomości tekstowych.
Z informacji prasowej
Przezroczysta obudowa telefonu i naklejki na wzór hologramu, nawiązują do zamiłowania pokolenia "Z" do mody i designu, przypominając jednocześnie telefony komórkowe z początku XXI wieku. Brak aplikacji i możliwości przeglądania internetu ma sprawić, że będziemy bardziej skupieni na tym co w danym momencie się dzieje, bez niepotrzebnego rozpraszania np. powiadomieniami z aplikacji. Dodatkowym atutem urządzenia jest trwała bateria, która może wytrzymać w trybie czuwania nawet tydzień, a jeśli będziemy chcieli do kogoś zadzwonić, nie trzeba będzie się martwić o to, czy nagle telefon się nie wyłączy, bo zapewnia ona do 20 godzin rozmów.
Z informacji prasowej
Badania zlecone przez Heineken ujawniają, że 90% Zillenialsów (osób z pokolenia Z i Millienialsów) w Wielkiej Brytanii i USA przyznaje się do zerkania na smartfona w trakcie spotkań z przyjaciółmi i rodziną. Średnio aż siedmiokrotnie w trakcie takiego wieczoru scrollują wiadomości lub sprawdzają media społecznościowe. Największymi rozpraszaczami są właśnie media społecznościowe (62%), na drugim miejscu służbowy e-mail (36%), a kolejne 30% zdradza, że ukradkiem gra na telefonie zamiast angażować się w rozmowę.
Na szczęście problem nie jest przez Zillenialsów lekceważony. Ponad jedna trzecia (37%) badanych przyznaje, że zerka na telefon częściej niż powinna. Pięć procent mniej deklaruje, że zamierza wyłączać telefon na czas wyjść ze znajomymi i rodziną, a 22% respondentów przyznaje, że już to robi lub zostawia telefon w domu. Jakby tego było mało - o podobnych, wydawałoby się drastycznych, krokach myśli aż 38% osób.
Heineken i Bodega zaprezentują The Boring Phone podczas Milan Design Week w czwartek 18 kwietnia. Tutaj dowiesz się więcej o The Boring Phone i o tym, dlaczego rezygnacja ze smartfonów wpłynie korzystnie na jakość czasu spędzanego wieczorem z rodziną i przyjaciółmi.
Na podstawie informacji prasowej