R E K L A M A

Vivo oficjalnie w Polsce (i w Europie)

Opublikowane:
fot. Adam Łukowski/mGSM.pl

Firma Vivo oficjalnie rozpoczyna dziś działalność w Polsce i na kilku europejskich rynkach. Czego możemy się spodziewać?

Dzisiejsza internetowa konferencja prasowa odbyła się z okazji oficjalnego wejścia firmy do sześciu krajów (Francja, Niemcy, Włochy, Polska, Hiszpania i Wielka Brytania). Premierę poprzedziły długie przygotowania związane między innymi z badaniem rynku i wywiadami z grupą 9 tysięcy respondentów w całej Europie w celu rozpoznania ich potrzeb. Podczas konferencji prasowej vivo ogłosiło również partnerstwo z UEFA w ramach najbliższych oraz kolejnych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA 2024. Vivo przypadnie tytuł globalnego dostawcy smartfonów podczas UEFA EURO 2020.

"Bardzo się cieszymy, że wchodzimy do Europy, możemy oficjalnie się przedstawić i wprowadzić naszą pierwszą linię produktów na rynki europejskie. Bieżący rok był bardzo trudny dla wszystkich - ludzi i firm na całym świecie, wiele zdążyło się zmienić. Nie zmieniło się jednak nasze zaangażowanie na rzecz potrzeb użytkowników i firm w Europie, bowiem niezmiennie kierujemy się i nadal będziemy się kierować naszą filozofią Benfen" - powiedział Denny Deng, wiceprezes vivo i prezes europejskiego oddziału firmy. "Odkąd w 2014 r. stawialiśmy pierwsze kroki na międzynarodowym rynku, naszym celem było zapewnienie konsumentom innowacyjnych, wysokiej jakości produktów, które powstają z myślą właśnie o nich. Nasza marka ma ponad 370 milionów fanów na całym świecie, stąd też mamy pewność, że uda nam się zdobyć zaufanie klientów w całej Europie"

Vivo to ostatni z czołówki największych producentów smartfonów na świecie, który był dotąd u nas niemal nieznany. O marce wiedzieli jedynie fani technologii - choć działa na wielu rynkach i regularnie gości w pierwszej piątce czy szóstce największych dostawców smartfonów.

Vivo skupi się przede wszystkim na modelach z serii Y. Pojawi się Vivo Y11, jak również (zaprezentowane dziś rano w Australii) modele Vivo Y20s i Vivo Y70. W ofercie znajdzie się także model z wyższej półki - Vivo X51, który już testujemy. Vivo wprowadzi też dwa modele bezprzewodowych słuchawek. Model Vivo X51 5G pojawi się w Polsce 3 listopada, a jego cena to 2999 zł. Cenę modelu Y70 ustalono na 1099 zł, zaś modelu Y20s na 799 zł. Oba również wejdą do sprzedaży 03.11. Nieco później (w połowie listopada) na rynku pojawi się smartfon Y11 w sugerowanej cenie detalicznej 599 zł. Za słuchawki vivo TWS Earphone Neo, które także pojawią się w Polsce 03.11, trzeba będzie zapłacić 499 zł. Z kolei sportowa wersja vivo Wireless Sport Earphone będzie kosztowała 299 zł.

Marka smartfonów vivo powstała w 2011 r. na bazie bogatych doświadczeń, jakie założona w 1995 r. spółka zdobyła w obszarze produkcji telefonów stacjonarnych i feature phonów. Obecnie vivo zajmuje drugie miejsce na chińskim rynku smartfonów, jest drugim pod względem wielkości dostawcą w Indiach oraz liderem rynku w Indonezji.i vivo działa na ponad 30 rynkach, a udział firmy w rynku globalnym wynosi 9%. Jednocześnie zajmuje mocną trzecią pozycję na rynku smartfonów 5G z udziałem rynkowym na poziomie 12,9%. Vivo posiada pięć zakładów produkcyjnych, w tym dwa w Chinach i po jednym w Bangladeszu, Indiach i Indonezji. Jest też twórcą szeregu nowatorskich rozwiązań w obszarze smartfonów. I tak vivo X1 był pierwszym w historii smartfonem z wbudowanym chipsetem dźwięku Hi-Fi, vivo X5Max był najcieńszym smartfonem na świecie, natomiast vivo X20Plus UD był pierwszym modelem wykorzystującym czytnik linii papilarnych w ekranie. W oparciu o pierwszy koncepcyjny smartfon APEX, w 2018 r. vivo wprowadził na rynek vivo NEX - pierwszy naprawdę pozbawiony ramek smartfon z przednim aparatem pop-up.

Kulturze organizacyjnej firmy przyświeca zasada Benfen, którą doceniają zarówno liczni partnerzy, jak i klienci końcowi. W oparciu o różnorodną wiedzę i doświadczenie swoich zespołów, firma projektuje i produkuje swoje smartfony stosując wyjątkowo pragmatyczne podejście. Obejmuje ono wszystkie procesy, od łańcucha dostaw aż po dystrybucję produktów, za których realizację odpowiada grupa spółek powiązanych, z którymi vivo utrzymuje bliską, symbiotyczną współpracę. Jednocześnie vivo to marka smartfonów, która nie narzuca innowacji tylko po to, by się nimi pochwalić. Przeciwnie, vivo prezentuje praktyczne podejście, skoncentrowane na użytkowniku i wprowadza innowacyjne rozwiązania tylko wtedy, gdy ma to sens z perspektywy codziennego użytkowania produktu.

Marka, wraz z Oppo, Realme i OnePlusem wywodzi się z megakoncernu BBK, ale - jak nas zapewniono - jest zupełnie osobą firmą, tak, jak pozostałe. BBK podzieliło się na początku lat dwutysięcznych, na sekcję telekomunikacyjną (która wyewoluowała w Vivo), audio (późniejsze Oppo) i BBK Educations (istniejącą do dzisiaj). Realme i OnePlus "wypączkowały" później z Oppo...

Dodam, że dziś - premierowo - możecie poznać bliżej nowy model Vivo X51, przygotowany specjalnie na europejski rynek!

Materiał własny

Opublikowane:
Autor: Adam Łukowski
Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
Pobieram dane...
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!