R E K L A M A

Raport z rynku: Xiaomi liderem w Polsce?

Opublikowane:
Wyniki w Europie
Wyniki w Europie
fot. Canalys

Firma Canalys podała wyniki sprzedaży smartfonów w II kwartale br. Xiaomi notuje ciągły wzrost sprzedaży, nie dziwi zatem fakt, że postanowiło pochwalić się tym w specjalnym komunikacie.

Firma Xiaomi przedstawiła badania firmy Canalys, wskazujące, że jest liderem (ex-aequo) sprzedaży w Polsce. Firma zdetronizowała Samsunga, osiągając 88-procentowy wzrost sprzedaży i zajmując 27% rynku. Samsung - niestety notuje spadek o 14%, ale również może się szczycić 27-procentowym udziałem. Pozbawiony dostępu do Google Huawei notuje ogromny, 43-procentowy spadek, ale dzielnie trzyma się trzeciej pozycji z 18-procentowym udziałem. Niespodzianką jest wskoczenie na czwarte miejsce Apple - co prawda tylko z 9-procentowym udziałem, ale za to z imponującym, ponad stuprocentowym wzrostem. Zaskakuje piąte miejsce Lenovo - ale zakładam, że wliczono tu też Motorolę, która - najwyraźniej - radzi sobie całkiem nieźle.

Patrząc szerzej, na rejon Europy Centralnej i północnej, Xiaomi również pnie się w górę, a Samsung i Huawei notują spadki - ale czołowa pozycja Samsunga na razie została obroniona. Różnica wynosi już jednak tylko 2%, a procentowy wzrost udziałów Xiaomi niemal dorównuje spadkowi udziałów Samsunga. Pozostałe trzy miejsca - podobne, jak w zestawieniu dla Polski. W Europie zachodniej - zapewne ze względu na wyższą siłę nabywczą - dominuje Samsung z Apple, a Huawei dzielnie próbuje dotrzymać im kroku. Warto zauważyć, że i w tym zestawieniu udziały Samsunga niestety topnieją, a Apple zyskuje solidne 42%. To jednak nic w porównaniu ze wzrostem odnotowanym przez Xiaomi - 116%. Imponujące, ale nadal zapewnia to tylko czwarte miejsce i 12% rynkowego tortu. Czołową piątkę zamyka Nokia, czyli HMD. Zestawienie dla całej Europy wygląda podobnie, jak dla Zachodu, z tą różnicą, że Xiaomi wskakuje na podium, na miejsce Huawei. W tym porównaniu Xiaomi zyskuje 65-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Podejrzewam, że nasz rynek ma niemały wpływ na ten wynik...

Pamiętajmy jednak, że raport Canalys dotyczy liczy smartfonów dostarczonych na rynek, do sieci sprzedaży - nie do klientów końcowych. Może on w pewnym stopniu odzwierciedlać rynkowe trendy, ale mówi jedynie o ilości urządzeń, jaka trafiła do sklepów i pozostałych kanałów sprzedaży (online, operatorzy). W reakcji na rozsyłaną do mediów informację, rzecznik prasowy firmy Samsung, Olaf Krynicki, poinformował na Twitterze, że gdyby uwzględnić rzeczywistą sprzedaż, Samsung wciąż pozostaje liderem: "ze sprzedażą na poziomie 38,6% wartościowo i 31,5% ilościowo i utrzymuje sporą przewagę nad drugą marką w stawce". Rzecznik przypomniał, że "ważny jest pomiar rzeczywistej sprzedaży, a nie dostaw", ale nie sprecyzował dokładnie źródła informacji, jaką podał. Określił ją enigmatycznie jako to, z którego korzysta "cały rynek" - czyli zapewne GfK.

Na podstawie informacji Xiaomi i rzecznika prasowego Samsung

Opublikowane:
Autor: Adam Łukowski
Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!