
Dość nietypowo, ponieważ nie na konferencji w kraju, tylko podczas MWC 2016 w Barcelonie, Play podsumował ubiegłoroczne wyniki.
Przedstawiciele operatora poinformowali, że Play osiągnął udział w rynku na poziomie 25,2 procent (wzrost o 3,8 p.p. r/r), poprawiając zarówno przychody, jak i wynik EBITDA.
Dziennikarze zebrani na konferencji mogli także poznać najważniejsze dane finansowe za rok 2015:
- baza klientów wzrosła do 14,15 mln (+15,2% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 50% (w porównaniu z 49,6% w 3 kwartale 2015 r. i 47,3% w 4 kwartale 2014 r.)
- przychody operacyjne wyniosły 5 363 mln zł, wzrastając o 22,1% rok do roku
- przychody od użytkowników wyniosły 4 102 mln zł, wzrastając o 16,4% rok do roku
- skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 544 mln zł, co stanowi wzrost o 44% w porównaniu z końcem roku 2014
- baza abonencka wzrosła o 1 863 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z tempem wzrostu odnotowanym w roku 2014
- dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 grudnia 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 78% populacji.
Fot. Adam Łukowski/mGSM.pl
Dowiedzieliśmy się także, jakie telefony sprzedawały się w Play najlepiej:
- Roku 2015 był udany dla Play - powiedział Jorgen Bang-Jensen, prezes PLAY. - W tym roku będziemy nadal doskonalić nasze oferty oraz usługi dla klientów indywidualnych, z segmentu mikro, oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Fot. Adam Łukowski/mGSM.pl
Łączność podczas MWC 2016 zapewnia sieć T-Mobile
korespondencja własna