Xperia Z dotknięta przez syndrom nagłej śmierci

Opublikowane:

Na kilku forach pojawiły się niepokojące informacje dotyczące flagowego modelu Sony. Xperia Z nagle, bez żadnych widocznych przyczyn przestaje działać i nie pozwala ponownie się włączyć. Sony wie i chce problem naprawić.

Na razie brakuje jakiegoś wspólnego wzorca zachowań prowadzących do awarii modelu Xperia Z. Telefon nie wyłącza się w wyniku konkretnego działania. Przyczyną awarii nie jest również uszkodzenie spowodowane przez użytkownika: mechaniczne, czy powstałe poprzez manipulację w oprogramowaniu.

Sony Xperia Z Sony Xperia Z
fot: Sony

Telefon działa i nagle się wyłącza. W kilku przypadkach poskutkował hard reset telefonu (włącznik + przycisk zwiększenia głośności), ale niestety nie jest to recepta uniwersalna, ponieważ inni użytkownicy zgłaszają, że telefon nawet po twardym zresetowaniu nadal nie działa.

Niektórzy sugerują, że awarie mają miejsce przy niemal rozładowanej baterii, ale inni donoszą, że wyłączenie miało miejsce przy niemal pełnym naładowaniu. Sony Mobile zna problem i informuje, że łatka wyjdzie z kolejną aktualizacją oprogramowania.

Na podstawie informacji forów Sony Mobile i XDA-Developers

O autorze
jacek-filipowicz.jpg
Jacek Filipowicz

Dziennikarz specjalizujący się w rynku urządzeń elektronicznych, ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń przenośnych, telefonów, smartfonów i tabletów. Związany z katalogiem mGSM.pl od początku istnienia serwisu. Od 2012 roku pełni funkcję redaktora naczelnego. Autor testów, recenzji, aktualności.

Artykułów: 2024

Ten artykuł skomentowano już 10 razy.
Zobacz najnowsze opinie lub dołącz do dyskusji i dodaj opinię!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A
Opinie nie są weryfikowane.
Zobacz wszystkie opinie
icon up
7,7% 
icon down
 42,3% 
icon unknown opinion
 50,0% 
Default user logo
Bartek

Opinia negatywna

Wczoraj moja Z1 Compact też zaliczyła opisaną 'sudden death'.
Hard reset, power+vol nie działają. Telefon w chwili śmierci miał baterię naładowaną na ok. 90%. Był bezawaryjnie użytkowany od przez ostatnie ponad 3 lata. Nigdy nie spadł, nigdy się nie utopił. Całe swoje życie przyjemnie spędził w zamykanym futerale w gumowej osłonie i szkłem hartowanym przód+tył.
.dynamic.chello.pl | 03.09.2017, 21:09
R E K L A M A
Default user logo
Wkurzony

Opinia negatywna

Sądziłem, że SONY Z1 to telefon porządny, zamierzałem go zmienić może za 4 lata, a kupowałem go zaraz po premierze i kosztował sporo. Niestety dzisiaj po kilku ładnych latach wystąpił u niego syndrom nagłej śmierci. Telefon w kieszeni nie uszkodzony w żaden sposób działał bez zarzutu, a w chwili obecnej nic nie działa i nic nie pomaga. Nadal telefon jest wartościowy i trzyma cenę to też jeszcze większy żal do SONY (nic z tym nie zrobili do tej pory).
.dynamic.gprs.plus.pl | 30.05.2017, 22:05
Default user logo
Andrzej

Opinia negatywna

Prawdziwymi farciarzami są osoby, które zaliczyły nagłą śmierć Xperia Z1 przed upływem gwarancji, moja Zetka zaliczyła dokładnie miesiąc po gwarancji w umowie z operatorem ważnej jeszcze 11 miesięcy... Operator Orange po zgłoszeniu wypiął się na mnie i olał ciepłym moczem, firma Sony Xperią zwana rownież. Wszystkie metody uruchomienia zawiodły, umowa mi się kończy 28 kwietnia 2017r. Odradzam zakup produktów Xperia/Sony i korzystania z usług Orange.
.eaw.com.pl | 05.04.2017, 19:04
R E K L A M A
Default user logo
Zebra

Opinia negatywna

Sony ucieka od problemu po upływie terminu gwarancji, nie chcą słyszeć o brania odpowiedziałości za swój nieudany produkt z wadą ukrytą.

Natomiast sam problem polega na sprawie banalnej -rozładowaniu baterii tel do 0% jeśli tak się stanie czekają nas spore kłopoty.
A wystarczyło zrobić łatkę by tel wyłączył się automatycznie na 1-2 % i nie było by problemu!


Mi sony wymienili 2x tel 3x nie chcą bo ograniczona { 90dni }gwarancja skończyła się kilka miesięcy temu to tak jakbym nowy tel miał na gwarancji 90 dni! Zamiast pełnej.
.internetia.net.pl | 22.10.2016, 19:10
Default user logo
Wojtek

Opinia neutralna

Witam. Problem mi sie właśnie pojawił w mojej 2,5 letniej Xperii Z. Zaciekawił mnie, ale i zdziwił komunikat, że Sony wie o problemie ale wygląda na to że umywa ręce. Każda szanująca się firma, a "Sony podobno taką jest" wzięłaby na swoje barki - przynajmniej przez jakiś okres - diagnozę i ewentualnie naprawę uznanego za wadę problemu! Tak miałem kiedyś z kamerą, gdy wyszła sprawa z wadliwymi matrycami i Sony 2 lata po gwarancji naprawiło bezpłatnie wadę. Ale chyba te czasy minęły bezpowrotnie, no może jeszcze w firmach produkujących samochody pojawiaja sie takie akcje. Nie ma lepszej reklamy dla firmy, jak bezpłatna pomoc firmy w naprawie przy tego typu awariach, uznanych oficjalnie przez firmę za swój błąd. Na każdym tematycznym forum firma zbierała by laury. Jaki wniosek wypływa z tej sytuacji: omijać z daleka sprzęt marki SONY!!!
.dynamic.chello.pl | 14.10.2016, 15:10
Default user logo
Fil

Opinia negatywna

A ja mam sony xperie z 6603. Zaczęła się bardzo nagrzewać, aż puścił klej na tylnej części. Nagrzewanie jest na wysokości płyty głównej. Hard reset nie pomaga, powrot z z Andka 5.1.1 na 4.4.4 nie pomogl. Telefon włącza się jedynie po podłączeniu ładowarki, lecz po odpięciu się wyłącza znowu. To nie wina softu i łatka nie pomoże.
.bb.sky.com | 22.11.2015, 20:11
Default user logo
maxx

Opinia negatywna

W mojej xperii t3 też przytrafiła się nagła śmierć pomógł twardy reset, ma też inną przypadłość co 4 miechy muszę wymieniać antenę GPS bo ją wysmaża i zamienia w coś w rodzaju granulatu który się wysypuje po demontażu obudowy.
.internetia.net.pl | 22.10.2015, 12:10
R E K L A M A
Default user logo
Justyna

Opinia pozytywna

Hard reset mi na szczęście pomógł!! Dziękuję!! Próbowałam kilka razy i wreszcie poszło:)
.adsl.inetia.pl | 15.10.2015, 21:10
Default user logo
bartekbartek

Opinia neutralna

stało mi się tak przed chwilą. nie pomaga hard reset. przyjmią mi to na gwarancję
.centertel.pl | 05.07.2015, 10:07
Default user logo
adi

Opinia neutralna

W mojej z3 tez tak bylo jedna glosniej+power pomogl na szczescie
.42.1.73.alfanet24.pl | 27.03.2015, 19:03

Aktualności

 Smartfony TCL przyjazne dla oczu

Smartfony TCL przyjazne dla oczu

12.09.2025

Na tegorocznych targach IFA pokazano model NXTpaper 60 Ultra, czyli pierwszy smartfon TCL wyposażony w rewolucyjną technologię NXTPAPER 4.0. Opracowany we współpracy z TCL CSOT, globalnym liderem innowacji w dziedzinie produkcji wyświetlaczy. więcej

Wszystkie aktualności

Recenzje

Wszystkie recenzje


mGSM.pl na YouTube

mgsm-premium-icon-small KONTO PREMIUM od 4,92
zł/mies