
Zaledwie kilka dni temu firma ASUS zaprezentowała swoje najnowsze smartfony do gier, model ROG Phone 5s i ROG Phone 5s Pro. Dzięki nim - i pozostałym urządzeniom z serii ASUS ROG Phone 5 - producent może zwiększyć swój udział w telekomunikacyjnym rynku.
ASUS miał około 90 procent udziału w segmencie smartfonów do gier na tajwańskim rynku w pierwszej połowie tego roku. Ale ekspansja marki nie ogranicza się do rodzimego rynku - obejmuje też inne regiony. Seria ROG Phone 5 i ROG Phone 5s trafi do sprzedaży w Chinach, co ma zwiększyć sprzedaż smartfonów do gier i zapewnić firmie ASUS przewagę nad konkurencją.
Zgodnie z szacunkami firmy w 2020 roku udało się sprzedać około 500 000 sztuk swoich smartfonów. Natomiast w bieżącym roku ASUS zamierza sprzedać od 800 000 do 1 miliona sztuk. I wydaje się to całkiem osiągalne. Zwłaszcza, że ASUS nie skupia się na smartfonach budżetowych czy modelach ze średniej półki (mimo obecności serii Zenfone w portfolio producenta). Największą popularnością cieszą się gamingowe modele z serii ROG Phone, które zaliczają się do segmentu smartfonów klasy premium. I to one mają zapewnić producentowi pożądany wynik sprzedaży.
Źródło: Gizmochina