Pamiętacie, jak Huawei zdobywał kolejne rynki i zwiększał w nich udział, poważnie zagrażając Samsungowi i Apple? Teraz nie ekspansja, ale przetrwanie jest głównym celem chińskiego producenta.
Chińska firma, która była kiedyś postrzegana jako główny rywal Apple, Samsunga i innych czołowych marek, od 2019 roku traci grunt pod nogami. Czyli od kiedy została umieszczona na amerykańskiej czarnej liście handlowej i nie może współpracować z firmami korzystającymi z amerykańskiej myśli technologicznej. Dawniej firma notowała imponujące wyniki sprzedaży - w 3. kwartale 2019 roku wzrost sprzedaży smartfonów Huawei wyniósł aż 29 procent (rok do roku). Obecnie notuje dwucyfrowe spadki. Co więcej, była zmuszona do sprzedaży swojej submarki Honor, aby i tej marki nie pogrążyły amerykańskie sankcje.
Raport finansowy Huawei za pierwszą połowę 2021 roku ujawnia, że przychody firmy wyniosły 49,6 miliarda dolarów. Choć jest to olbrzymia ilość pieniędzy, dla producenta oznacza mniej więcej 30-procentowy spadek w porównaniu z tym samym kwartałem rok temu. Sprzedaż w Consumer business, tj. dziale konsumenckim obejmującym smartfony, spadła o 47 procent w porównaniu z danymi z pierwszej połowy 2020 roku. Jest to tym bardziej dotkliwe, że stanowiła ona 42 procent całkowitych przychodów firmy. W zakresie sprzedaży sprzętu sieciowego (Carrier business) Huawei zanotował spadek o 14,2 procent, natomiast przychody jednostki Enterprise business wzrosły o 17,2 procent.
Źródło: Slashgear
Zobacz najnowsze opinie lub dołącz do dyskusji i dodaj opinię!