R E K L A M A

Mobilne gry rządzą - w pieniądzach, w reklamach i w czasie poświęconym na korzystanie ze smartfonów

Opublikowane:

Według raportu firmy AppAnnie mobilne gry zdominowały smartfonowe zyski. To na gry wydajemy najwięcej w sklepach z aplikacjami, najwięcej czasu podczas korzystania ze smartfonu poświęcamy na granie, a większość przychodów z reklam związana jest z grami.

W 2019 roku na gry mobilne użytkownicy wydali ponad 86 miliardów dolarów - to sektor większy niż cała reszta branży gier. Przychody z gier stanowiły 72% wszystkich wydatków w App Store - to dane z raportu firmy AppAnnie za 2019 rok. W systemie iOS subskrypcje w aplikacjach stanowią 97% wydatków na gry. Jednorazowe zakupy aplikacji, które odblokowują pełną wersję aplikacji, to zaledwie 3% zakupów w iOS. Wzrost subskrypcji napędzają popularne aplikacje typu Netflix, chiński Tencent Video i Tinder. Spośród 250 najlepszych aplikacji (według wydatków) aż 94% zarabia właśnie na subskrypcjach. Warto dodać, że raport nie uwzględnia zakupów w aplikacjach (mikropłatności) czy subskrypcji realizowanych po zainstalowaniu aplikacji, poza App Store czy Google Play (np. Spotify).

Warto dodać, że deweloperzy szukają alternatywnych dróg uzyskiwania przychodów oraz uniknięcia opłat za płatności podczas korzystania ze sklepów z aplikacjami dla iOS i Androida (App Store pobiera 30% za płatności w aplikacjach). Opłat dla pośredników unika choćby Amazon, który zawsze wymagał od użytkowników Kindle zakupu e-booków na swojej stronie internetowej, zaś Epic Games usunęło grę Fortnite ze sklepu Google Play w 2019 roku i uruchomiło własny sklep z aplikacjami, z którego czerpie 100% przychodów.

Według AppAnnie użytkownicy spędzają codziennie 3 godziny i 40 minut na korzystanie z telefonów, co stanowi wzrost o 35% w stosunku do 2016 roku. Szczegóły analizy znajdziecie w pełnym tekście raportu AppAnnie - The State of Mobile 2020.

Źródło: The Guardian, App Annie

Opublikowane:
Autor: Jolanta Szczepaniak

Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!