R E K L A M A

GFK analizuje globalny i polski rynek smartfonów

Opublikowane:

Przy okazji targów IFA w Berlinie firma GfK dostarczyła analizy globalnego rynku smartfonów. Oszacowała, że w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku, konsumenci na całym świecie zakupili smartfony warte 210 mld euro. Łącznie w 2019 roku mają wydać bilion euro na techniczne dobra konsumpcyjne, z czego ok. 43 proc. przeznaczone zostanie na smartfony o coraz wyższych specyfikacjach.

Użytkownicy stawiają na specyfikację i aparaty

Czynnikiem sukcesu na rynku smartfonów nadal jest możliwość wykonywania coraz wyższej jakości zdjęć i filmów. Smartfony wyposażone jednocześnie w wyświetlacz o przekątnej 6-7 cali, aparat powyżej 20 megapikseli i pamięć powyżej 128 GB odpowiadały za 16% przychodów sektora w pierwszej połowie 2019 roku (33 mld euro). W analogicznym okresie ubiegłego roku odsetek ten wynosił zaledwie 3%. Rośnie też udział w rynku modeli z podwójnym i potrójnym aparatem. Liczy się też procesory - 18% modeli sprzedanych w pierwszej połowie 2019 roku wyposażonych było w procesory o mocy rzędu 2,5-2,8 GHz, w tym samym okresie zeszłego roku odsetek ten wynosił zaledwie 5%.

Smartwatche z wysokim wzrostem

Branża smartfonów obejmuje nie tylko telefony, ale również smartwatche. Z punktu widzenia sprzedaży, urządzenia te zanotowały w pierwszej połowie 2019 roku wzrost o 47% w ujęciu rok do roku.

Polskie preferencje

W Polsce, w porównaniu z krajami Europy zachodniej, nadal większą popularnością cieszą się produkty z niższych półek cenowych, kupujemy też więcej smartfonów niż w ubiegłych latach (wartość sprzedaży w 2018 roku wzrosła o 10% w stosunku do 2017 roku). W pierwszej połowie 2019 roku już prawie połowa wszystkich sprzedanych smartfonów miała przekątną wyświetlacza powyżej 6 cali, podczas gdy w roku ubiegłym ten podsegment rynku stanowił niespełna 3%. Nadal obserwowany jest wzrost innych parametrów technologicznych kupowanych smartfonów ? liczby tylnych aparatów, pojemności baterii, pamięci GB. Niewątpliwie na wybory Polaków, poza technologią, ma wpływ także cena urządzeń mobilnych. Choć w stosunku do pierwszego półrocza roku ubiegłego obserwowany jest nieznaczny wzrost średniej ceny kupowanych telefonów, to w przypadku smartfonów z ekranem powyżej 6 cali spadła ona prawie o połowę.

Dynamiczny wzrost obserwowany jest dla segmentu smartwatchy i pozostałych urządzeń do noszenia. W ubiegłym roku liczba sprzedanych sztuk wyniosła sto sześćdziesiąt razy więcej niż w roku 2013, a pomiędzy rokiem 2017 i 2018 wzrost sprzedaży był ponad dwukrotny.

Polacy rzadziej sięgają po telefony komórkowe starej generacji. Jest to jedyny segment rynku, którego wartość od lat systematycznie spada (w pierwszym półroczu stanowi ona już zaledwie niespełna 2% rynku). Prawdopodobnie będą one coraz szybciej znikać z rynku.

Źródło: GFK

Opublikowane:
Autor: Jolanta Szczepaniak

Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!