Sony Xperia Z2

fan dobrego sprzętu
Opinia pozytywna
Wszystko ładnie, postęp technologiczny, wyższe taktowania procesorów, nowsze generacje rdzeni, kolejne układy adreno, 64 bitowe instrukcje, jest tylko małe "ale" mianowicie odprowadzanie energii cieplnej z konstrukcji. Już Snapdragon 800 w tresie potrafi niezle się nagrzewać, jakoś nie chce mi się wierzyć w teorię, że nowsze generacje tego układu, z jeszcze bardziej wyśrubowanymi parametrami, miałyby być pozbawione tego problemu. Myślę, że tzw "odświerzanie" Snapdragona 800 pod postacią wersi 801 jest spowodowane nie tylko marketingiem, ale również problemami technologicznymi w produkcji. Przestawienie się z procesu produkcyjnego 28 nm do 20 nm nie jest proste, stąd myślę zwłoka z wprowadzeniem pełnowartościowego następcy Snapa 800. Podobnie postępowali produceni w segmencie PC, produkcja CPU, GPU, przy schodzeniu w niższy proces technologiczny miewała podobne problemy. Jestem ciekaw jak będzie to wyglądało w przypadku Snapdragona 805. Poza tym istnieje aspekt, jak już ktoś trafnie zauważył, wykorzystawania tych jednostek przez odbiorców urządzeń, czyli nas, klientów. Śmiem twierdzić, że juz Snapdragn 800 nie jest w pełni wykorzystywany...Nie liczę Benchmarków i tego typu oprogramowania...Warto byłoby popracoaćnad tym aspektem.
.50.4.86 | 09.04.2014, 15:04

ghost212
Opinia neutralna
Czy w opisie rozdzielczość video to nie błąd? Nie powinno być przypadkiem 4840x2160?
1. Nie jestem pewien czy 4:3 w Z2 z rozdzielczością 4096x3112 pikseli jest obsługiwane, bo zapewne tego dotyczy pytanie. Podaliśmy rozdzielczość przy 16:9. Dostępne tryby nagrywania mogą zapewne nieznacznie się różnić od standardu. 2. Raczej nie. (jf)
1. Nie jestem pewien czy 4:3 w Z2 z rozdzielczością 4096x3112 pikseli jest obsługiwane, bo zapewne tego dotyczy pytanie. Podaliśmy rozdzielczość przy 16:9. Dostępne tryby nagrywania mogą zapewne nieznacznie się różnić od standardu. 2. Raczej nie. (jf)
.dynamic.chello.pl | 09.04.2014, 11:04

Radek225
Opinia neutralna
3GB RAMu, z czego 2500 MB zajęte przez system...
.free.aero2.net.pl | 22.03.2014, 12:03

erollski
Opinia pozytywna
W opisie dodatkowym owszem jest ANT+, ale przy opisie Samsunga S5 ANT+ jest obok: Bluetooth: v4.0 LE ANT+
Z każdym nowym interfejsem jest taki problem. Brak konsekwencji wynika z niewiedzy na ile przyjmie się dana opcja. ANT jest - o ile się nie mylę - tylko protokołem, dlatego finalnie trafi raczej do informacji dodatkowych. Dziękuję za zwrócenie uwagi. (jf)
Z każdym nowym interfejsem jest taki problem. Brak konsekwencji wynika z niewiedzy na ile przyjmie się dana opcja. ANT jest - o ile się nie mylę - tylko protokołem, dlatego finalnie trafi raczej do informacji dodatkowych. Dziękuję za zwrócenie uwagi. (jf)
.internetdsl.tpnet.pl | 14.03.2014, 13:03

mezuin
Opinia pozytywna
Wreszcie poprawiliście błedy w opisie telefonu, brawo dla redakcji!!!
To ja dziękuję tym wszystkim, którzy błędy dostrzegli i raportowali. Karta była zakładana w warunkach polowych, a edytor był naprawdę mocno zmęczony. To nie usprawiedliwia, oczywiście, tym bardziej dziękuję wszystkim za korekty. (jf)
To ja dziękuję tym wszystkim, którzy błędy dostrzegli i raportowali. Karta była zakładana w warunkach polowych, a edytor był naprawdę mocno zmęczony. To nie usprawiedliwia, oczywiście, tym bardziej dziękuję wszystkim za korekty. (jf)
.neoplus.adsl.tpnet.pl | 13.03.2014, 08:03

erollski
Opinia pozytywna
brakuje obsługi ANT+ http://www.sonymobile.com/pl/products/phones/xperia-z2/specifications/#black --- w materiałach do pobrania
Ale gdzie brakuje? Masz przecież w info dodatkowym. (jf)
Ale gdzie brakuje? Masz przecież w info dodatkowym. (jf)
.internetdsl.tpnet.pl | 11.03.2014, 13:03

prusaq
Opinia neutralna
Moja opinia odnosiła się m.in. do tego zapisu po prawej stronie. Uszczypliwość jest niepotrzebna. Żadne inne źródła (włącznie z oficjalnymi) nie potwierdzają, że ten telefon posiada barometr i krokomierz. A że inne parametry różnią się kosmetycznie, uważam że bardziej odpowiednią nazwą dla tego smatfona byłaby nazwa "Z1+", czy coś w tym stylu. Owszem można podchodzić do funkcji typu: barometr, termometr, itp. - "po co mi to w telefonie", ale kilka lat temu tak samo można było powiedzieć o funkcjach typu odtwarzacz muzyki, kamera czy HotSpot, a jednak często się z tego korzysta. A pomysłowi programiści znajdują dodatkowo nietypowe formy ich zastosowania. Osobiście uważam, że nowe typy czujników dużo bardziej wzbogacają możliwości smatfonów niż większy ekran czy lepszy procesor.
.neoplus.adsl.tpnet.pl | 05.03.2014, 22:03

AdamW
Opinia pozytywna
Informacja porównująca różne typy snap. 800 (zawarta w linku do strony anandtech) miała tylko na celu w sposób jednoznaczny określenie podobieństw i różnic pomiędzy trzema typami jednego i tego samego procesora czyli snapdragona 800 i chipu graficznego adreno 330 dla osób które myślą iż snap. 801 to coś zupełnie nowego. Również uważam, że nowe urządzenia oparte o snap 800 np. Z2 czy S5 nie wnoszą żadnej nowej jakości, a wszelki cyferki to marketing. Nowy procesor snap 805 z adreno 450 a także jednostki 64 bitowe mogą wnieść coś nowego, zwłaszcza w zakresie zastosowań multimedialnych i biznesowych (wykorzystanie ich jako nazwijmy to niewielkich rozmiarów przenośnych mikrokomputerów o znacznej mocy obliczeniowej pozwalającej na połączenie z wieloma urządzeniami peryferyjnymi) Postęp jest bardzo dobrą rzeczą, istnieje tylko pytanie czy większość przyszłych użytkowników w pełni wykorzysta możliwości nowych układów kiedy śmiem twierdzić iż obecnie znikomy procent użytkowników posiadających jednostki wyposażone w snap 800 korzysta z ich możliwości które zależą w dużej mierze od posiadanego oprogramowania i łączenia z innymi urządzeniami. Większość komentarzy na różnych forach to porównywanie wyników syntetycznych benchmarków i praktycznie nic poza tym.
Dziękuję, zgadzam się co do 805, pod warunkiem sensownej recepty na nadmiar ciepła. Widziałem jak 805 pracuje - czapki z głów. (jf)
Dziękuję, zgadzam się co do 805, pod warunkiem sensownej recepty na nadmiar ciepła. Widziałem jak 805 pracuje - czapki z głów. (jf)
.neoplus.adsl.tpnet.pl | 05.03.2014, 15:03

Okt Ober Fest
Opinia pozytywna
Powiem tyle... Miałem dzisiaj w łapce i robi dużo wrażenie. Jest mega przyjemny a wyświetlacz to coś niebywałego. Świat idzie do przodu i widać to gołym okiem.
.174.81.114 | 05.03.2014, 12:03

AdamW
Opinia pozytywna
Porównanie wersji procesora snapdragon 800 MSM8974 - Z1 (i jego klonów tj. MSM8974AB - xperia Z2 i MSM8974AC - samsung S5 ) można znaleźć tutaj i troszeczkę tych różnic jest. Mam nadzieję, że ten link, który wklejam nie będzie traktowany przez administratora jako reklama innych stron internetowych i zostanie dopuszczony, bo jest sporo dyskusji na temat procesorów z serii snap. 800.
http://www.anandtech.com/show/7783/qualcomms-snapdragon-801-msm8974ac-the-new-32bit-flagship-until-805
Ależ proszę. To tylko cyferki, które potwierdzają to, co napisałem wcześniej: to tylko przetaktowana 800 (czytałeś tekst?): "Qualcomm is shipping a higher clocked variant of the MSM8974/Snapdragon 800 called the Snapdragon 801 (MSM8974AC)." i dalej: "Architecturally the SoC is identical to its namesake" - co w wolnym tłumaczeniu znaczy: "Qualcomm sprzedaje przetaktowaną wersję MSM8974/Snapdragon 800 o nazwie Snapdragon 801 (MSM8974AC). [...] Architektura [nowego] SoC jest identyczna jak w imienniku." To nadal jest 32-bitowy Qualcomm. Zmiany są takie, żeby połaskotać benchmarki, natomiast w przełożeniu na performance mogą być kompletnie niezauważalne. Przy braku optymalizacji może być również gorzej, niż w Z1 (oby nie). Trochę różnic? Tak, po przetaktowaniu występują różnice w częstotliwości pracy zegarów. Jeśli ktoś uważa tego rodzaju zmianę za rewolucyjną - jego prawo. W PC-cie są na to aplikacje, nie trzeba kupować nowego. "Nowy" procesor jest siłą napędową kampanii reklamowej, która ma na celu wyciągnięcie pieniędzy z kieszeni użytkownika za "zupełnie nowego smartfona". Proszę, nie ciągnijmy tej rozmowy (bo to nie miejsce), bo uważam, że Xperia Z2 ma potencjał, by być dobrym smartfonem; choć nie miałem jej w ręce tyle czasu, by twierdzić tak z całą pewnością - a użytkownicy mogą nabrać mylnego przekonania, że mam coś przeciwko. Nie, nie mam. Mam coś przeciwko marketingowi, który znane rozwiązania traktuje jak rewolucję. (jf)
http://www.anandtech.com/show/7783/qualcomms-snapdragon-801-msm8974ac-the-new-32bit-flagship-until-805
Ależ proszę. To tylko cyferki, które potwierdzają to, co napisałem wcześniej: to tylko przetaktowana 800 (czytałeś tekst?): "Qualcomm is shipping a higher clocked variant of the MSM8974/Snapdragon 800 called the Snapdragon 801 (MSM8974AC)." i dalej: "Architecturally the SoC is identical to its namesake" - co w wolnym tłumaczeniu znaczy: "Qualcomm sprzedaje przetaktowaną wersję MSM8974/Snapdragon 800 o nazwie Snapdragon 801 (MSM8974AC). [...] Architektura [nowego] SoC jest identyczna jak w imienniku." To nadal jest 32-bitowy Qualcomm. Zmiany są takie, żeby połaskotać benchmarki, natomiast w przełożeniu na performance mogą być kompletnie niezauważalne. Przy braku optymalizacji może być również gorzej, niż w Z1 (oby nie). Trochę różnic? Tak, po przetaktowaniu występują różnice w częstotliwości pracy zegarów. Jeśli ktoś uważa tego rodzaju zmianę za rewolucyjną - jego prawo. W PC-cie są na to aplikacje, nie trzeba kupować nowego. "Nowy" procesor jest siłą napędową kampanii reklamowej, która ma na celu wyciągnięcie pieniędzy z kieszeni użytkownika za "zupełnie nowego smartfona". Proszę, nie ciągnijmy tej rozmowy (bo to nie miejsce), bo uważam, że Xperia Z2 ma potencjał, by być dobrym smartfonem; choć nie miałem jej w ręce tyle czasu, by twierdzić tak z całą pewnością - a użytkownicy mogą nabrać mylnego przekonania, że mam coś przeciwko. Nie, nie mam. Mam coś przeciwko marketingowi, który znane rozwiązania traktuje jak rewolucję. (jf)
.neoplus.adsl.tpnet.pl | 04.03.2014, 22:03