
Od siódmego grudnia AT&T zaoferuje swoim abonentom telefon marki LGE, który umknął jakoś do tej pory uwadze serwisów internetowych. LG eXpo to pierwszy na rynku amerykańskim telefon z procesorem 1 GHz. - A gdy dołożymy do tego pełną klawiaturę i przenośny projektor
...duży ekran dotykowy, czytnik linii papilarnych - cóż, zaczyna się robić ciekawie. LG eXpo ma ewidentnie biznesowe przeznaczenie. Poza wyżej wymienionymi cechami i funkcjami, telefon pozwoli na szybkie (HSPA 7,2 Mbps) przesyłanie danych w sieciach 3G, ale prawdziwym przebojem ma być możliwość podłączenia do obudowy miniaturowego projektora Pico. Dzięki temu użytkownik uzyska przenośne centrum prezentacji handlowych albo biznesowych.
Po szybkim przeliczeniu z jednostek dziwnych na nasze wychodzi, że projektor waży nieco powyżej 50 gramów i wyświetla obraz z odległości blisko 2,5 metra.
![]() |
![]() |
![]() |
fot. AT&T |
Technologię Smart Sensor umożliwiającą rozpoznawanie linii papilarnych i rezygnację z dodatkowych kodów i PIN-ów dostarcza AuthenTec. Poza funkcjami zabezpieczającymi, czujnik ma również wspomagać dotykową nawigację po menu telefonu, bo pozwala na precyzyjną kontrolę kursora w edycji tekstu, czterokierunkową kontrolę pozycji menu oraz szybkie przewijanie kontaktów, stron internetowych albo wiadomości e-mail.
![]() |
![]() |
![]() |
fot. AT&T |
LG eXpo ma pracować pod kontrolą systemu Windows Mobile 6.5 Professional, a zatem mamy komplet rozwiązań Microsoftu w dziedzinach aplikacji biurowych, multimedialnych, do obsługi poczty i synchronizacji. Wyświetlacz dotykowy o przekątnej 3,2 cala wyświetli 16 mln-ów kolorów, a aparat fotograficzny umożliwi pstrykanie fotek dzięki matrycy 5 Mpx ze wsparciem automatycznego flasha. Telefon zapewnia obsługę dodatkowej pamięci w postaci kart microSD do pojemności 16 GB.
![]() |
![]() |
![]() |
fot. AT&T |
Brak informacji czy telefon będzie sprzedawany w komplecie z projektorem. Reakcje rynku pokażą czy podobny zestaw jest w ogóle potrzebny. Na razie wypada pochwalić i producenta, i operatora za odwagę i ryzyko marketingowej klapy. Wprowadzenie do sprzedaży innowacyjnych rozwiązań często wymaga poświęceń.
Na podstawie komunikatu prasowego operatora AT&T