Rozmach MWC jest imponujący, podobnie jak sprzętowe premiery smartfonowych producentów. Obejrzeliśmy (oficjalnie) nowe propozycje Samsunga, LG, HTC oraz innych producentów; dziesiątki, setki smartfonów, smartwatchy, phabletów, tabletów i wszelkich elektronicznych gadżetów... I muszę przyznać, że Sony zdecydowanie ma się czym pochwalić.
Choć sama konferencja nie wywołała efektu wow (przede wszystkim nie popisał się CEO Sony Mobile, Hiroki Totoki, przedstawiający premierowe mobilne produkty - nie ma takiej charyzmy jak Kazuo Hirai, CEO Sony Corporation), sprzętowe premiery zdecydowanie zasługują na uwagę. I to nie tylko świetnie wyglądające smartfony z nowej linii X (modele X, XA i X Performance), które w maju pojawią się w sprzedaży.
Fot. Jolanta Szczepaniak/mGSM.pl
Na stoisku Japończyków mogliśmy zobaczyć też sporo przykładów prototypowej elektroniki, która - w mniemaniu Sony - ma odmienić sposób, w jaki się komunikujemy. Składają się na nią cztery gadżety: Eye (kamera, która będzie rejestrować nasze życie), Ear (słuchawka Bluetooth o znacznie zwiększonej funkcjonalności), Agent (reagujący na komendy i ruch cyfrowy, spersonalizowany asystent) i Projector (koncept projektora, wyświetlającego na płaskiej powierzchni interaktywną tablicę - gadżet miałby własny system, a interfejs reagować ma na dotyk, gesty i polecenia głosowe).
Fot. Jolanta Szczepaniak/mGSM.pl
Z pewnością Sony ma konkretną wizję przyszłości i ciekawe pomysły na to, jak ją realizować.
Przykładem może być Sony Xperia X i opcja śledzenia obiektów. Aparat w Xperii X przewiduje ruch obiektu na zdjęciach i mimo minimalnego późnienia migawki jest w stanie zrobić ostre zdjęcie poruszającego się obiektu
Jest także interesujący projektor. Z jego pomocą możliwe jest wyświetlanie interfejsu na ścianie albo na stole, i dotykowa obsługa - pokazywanie wiadomości, pogody, przepisów kuchennych, kalendarza lub kontaktów.
Fot. Jolanta Szczepaniak/mGSM.pl
Dodatkową rozrywkę na stoisku zapewnia fotobudka, stanowiska, na których można posłuchać muzyki oraz puchar UEFA - można z bliska obejrzeć trofeum - w ten sposób Sony przypomina, że jest oficjalnym partnerem Ligi Mistrzów UEFA.
Fot. Jolanta Szczepaniak/mGSM.pl
Fot. Jolanta Szczepaniak/mGSM.pl
Fot. Jolanta Szczepaniak/mGSM.pl
Łączność podczas MWC 2016 zapewnia sieć T-Mobile
korespondencja własna






















