
Pojawiły się doniesienia o rekordowym udziale Lenovo-Motoroli w japońskim rynku smartfonów.
W kraju kwitnącej wiśni Lenovo-Motorola po raz pierwszy zajęła trzecią pozycję na rynku smartfonów, osiągając w nim rekordowy udział na poziomie 8,5%. Wynik ten możliwy był głównie dzięki przejęciu FCNT (wcześniej był to dział mobilny firmy Fujitsu) w drugiej połowie 2023 r., jak również dzięki dużej liczbie zupełnie nowych smartfonów wprowadzonych na rynek w ostatnich miesiącach 2024 r.
Dla przypomnienia - Motorola Mobility została kupiona przez Lenovo w 2014 roku. Wydaje się, że kolejne powiększenie firmy poprzez dołączenie japońskiego giganta smartfonów FCNT i wprowadzenie nowych produktów pod koniec 2024 roku, miało ogromny wpływ na osiągnięte wyniki sprzedaży w Japonii.
Na rezultat sprzedaży w czwartym kwartale 2024 r. złożyły się również dwa smartfony: arrows We2 i arrows We2 Plus, wydane pod koniec trzeciego kwartału 2024 r., które skupiły na sobie uwagę nabywców. Ponadto jeśli dołączymy do tego wyniki sprzedaży urządzeń marki Motorola, takich jak: moto g64 5G i edge 50s pro, to otrzymamy trzecie miejsce w klasyfikacji sprzedaży smartfonów na japońskim rynku dla Lenovo-Motorola.
Podkreślając sukces Lenovo-Motorola należy stwierdzić, że od dłuższego czasu to Apple dominuje na tym rynku oraz, że istnieje ostra konkurencja między producentami OEM Androida, takimi jak: Google, Sharp, Sony, Samsung, Xiaomi czy Oppo. W części rynku, w której preferowane są rozwiązania oparte na Androidzie prym wiedzie Google, a zajęcie trzeciego miejsca przez Lenovo-Motorola jest wynikiem, który bardzo dobrze rokuje na przyszłe wyniki finansowe firmy.
Szacuje się, że marka Lenovo-Motorola jest popularna na rynku japońskim w ostatnich kwartałach, głównie ze względu na jej konkurencyjność cenową i silną świadomość marki, co ma wpływ na zwiększanie udziału ilościowego. Ciekawe czy okaże się, że Lenovo-Motorola osiągnie pozycję numer dwa w 2025 roku?
Zobacz najnowsze opinie lub dołącz do dyskusji i dodaj opinię!