Jak składaki zdobywają rynek smartfonów?

Opublikowane:
fot. TrendForce
fot. TrendForce

Według TrendForce, sprzedaż składanych telefonów rośnie i ma osiągnąć blisko 5% udziałów w rynku do roku 2028.

Zgodnie z informacjami od podmiotu wykonującego analizy rynkowe, dostawy składaków na rynek mają osiągnąć w 2024 roku ilość około 17,8 miliona sztuk. W stosunku do pozostałych smartofonów, to tylko 1,5% rynku. Prognozy zakładają ponad trzykrotny wzrost pomimo wysokich cen zakupu i kosztów napraw.

Należy zauważyć, że stale spada w tym segmencie udział Samsunga od 80% w 2022 roku do około 50% obecnie. Informacje o wejściu w ten segment telefonów firmy Apple pozostają na ten moment w sferze domysłów. TrendForce zauważa, że Apple wciąż ocenia parametry komponentów i ich wydajność, w odniesieniu do surowych wymagań dotyczących zagnieceń i niezawodności. Jest mało prawdopodobne, aby Apple wypuściło składany telefon przed 2027 rokiem, należy jednak przy tym zauważyć, że jego ewentualne wejście może mieć wpływ na dynamikę i rozkład wpływów na rynku.

Wśród pozostałych producentów na uwagę zasługuje Huawei, który poczynił znaczne postępy dzięki swojemu Huawei Pocket S w 2023 roku. Umożliwiło to zwiększenie jego udziału w rynku do 12%. Rok 2024 w wykonaniu tej firmy to prezentacja ulepszonych modeli 5G: Huawei Mate X5 i Huawei Pocket 2. Pojawiły się informacje, że w trzecim kwartale ma zostać wprowadzony na rynek pierwszy na świecie telefon potrójnie składany. Według ekspertów, daje to potencjalną możliwość zwiększenia udziału w rynku do niemalże 30%.

Kolejni liczący się producenci składaków, to Motorola oraz Nubia, którzy zdobywają rynek w 2024 roku dzięki cenie oferowanych przez nich urządzeń. Motorola zaprezentowała swoje Motorola Razr 40 i Motorola Razr 40 Ultra w cenie od 3999 do 5699 juanów (od 550 do 785 USD). Prawdopodobnie przekroczy 1 milion sprzedanych sztuk, co przełoży się na około 6% udziału w rynku.

Walkę cenową podjęła Nubia (chińska firma, w której większościowym właścicielem jest ZTE). Nubia w swoich urządzeniach skupia się na zwiększeniu jasności wyświetlacza i zmniejszeniu zagnieceń, przy jednoczesnym obniżeniu ogólnych kosztów. Firma ta wprowadziła w tym roku na rynek japoński model Nubia Flip w konkurencyjnej cenie 499 USD. Poza Japonią i Chinami, Nubia rozpoczęła przedsprzedaż na różnych rynkach, z obiecującymi perspektywami sprzedaży. Według informacji TrendForce, Nubia Flip prawdopodobnie wykorzystuje zawiasy od chińskich dostawców i składane panele OLED od chińskich producentów paneli, tym samym znacznie obniżając koszty produktu, w celu osiągnięcia konkurencyjnego punktu cenowego.

Należy wspomnieć również o Xiaomi, Oppo i Vivo, wyniki sprzedażowe każdej z tych marek spadły poniżej 1 miliona sztuk.

.jpg
Opublikowane:
Autor: Filip Chochulski
Przetłumaczono przez: Filip Chochulski
Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!

Aktualności

 Smartfony TCL przyjazne dla oczu

Smartfony TCL przyjazne dla oczu

12.09.2025

Na tegorocznych targach IFA pokazano model NXTpaper 60 Ultra, czyli pierwszy smartfon TCL wyposażony w rewolucyjną technologię NXTPAPER 4.0. Opracowany we współpracy z TCL CSOT, globalnym liderem innowacji w dziedzinie produkcji wyświetlaczy. więcej

Wszystkie aktualności

Recenzje

Wszystkie recenzje


Ostatnio przeglądane

mGSM.pl na YouTube

mgsm-premium-icon-small KONTO PREMIUM od 4,92
zł/mies