
Według TrendForce, sprzedaż składanych telefonów rośnie i ma osiągnąć blisko 5% udziałów w rynku do roku 2028.
Zgodnie z informacjami od podmiotu wykonującego analizy rynkowe, dostawy składaków na rynek mają osiągnąć w 2024 roku ilość około 17,8 miliona sztuk. W stosunku do pozostałych smartofonów, to tylko 1,5% rynku. Prognozy zakładają ponad trzykrotny wzrost pomimo wysokich cen zakupu i kosztów napraw.
Należy zauważyć, że stale spada w tym segmencie udział Samsunga od 80% w 2022 roku do około 50% obecnie. Informacje o wejściu w ten segment telefonów firmy Apple pozostają na ten moment w sferze domysłów. TrendForce zauważa, że Apple wciąż ocenia parametry komponentów i ich wydajność, w odniesieniu do surowych wymagań dotyczących zagnieceń i niezawodności. Jest mało prawdopodobne, aby Apple wypuściło składany telefon przed 2027 rokiem, należy jednak przy tym zauważyć, że jego ewentualne wejście może mieć wpływ na dynamikę i rozkład wpływów na rynku.
Wśród pozostałych producentów na uwagę zasługuje Huawei, który poczynił znaczne postępy dzięki swojemu Huawei Pocket S w 2023 roku. Umożliwiło to zwiększenie jego udziału w rynku do 12%. Rok 2024 w wykonaniu tej firmy to prezentacja ulepszonych modeli 5G: Huawei Mate X5 i Huawei Pocket 2. Pojawiły się informacje, że w trzecim kwartale ma zostać wprowadzony na rynek pierwszy na świecie telefon potrójnie składany. Według ekspertów, daje to potencjalną możliwość zwiększenia udziału w rynku do niemalże 30%.
Kolejni liczący się producenci składaków, to Motorola oraz Nubia, którzy zdobywają rynek w 2024 roku dzięki cenie oferowanych przez nich urządzeń. Motorola zaprezentowała swoje Motorola Razr 40 i Motorola Razr 40 Ultra w cenie od 3999 do 5699 juanów (od 550 do 785 USD). Prawdopodobnie przekroczy 1 milion sprzedanych sztuk, co przełoży się na około 6% udziału w rynku.
Walkę cenową podjęła Nubia (chińska firma, w której większościowym właścicielem jest ZTE). Nubia w swoich urządzeniach skupia się na zwiększeniu jasności wyświetlacza i zmniejszeniu zagnieceń, przy jednoczesnym obniżeniu ogólnych kosztów. Firma ta wprowadziła w tym roku na rynek japoński model Nubia Flip w konkurencyjnej cenie 499 USD. Poza Japonią i Chinami, Nubia rozpoczęła przedsprzedaż na różnych rynkach, z obiecującymi perspektywami sprzedaży. Według informacji TrendForce, Nubia Flip prawdopodobnie wykorzystuje zawiasy od chińskich dostawców i składane panele OLED od chińskich producentów paneli, tym samym znacznie obniżając koszty produktu, w celu osiągnięcia konkurencyjnego punktu cenowego.
Należy wspomnieć również o Xiaomi, Oppo i Vivo, wyniki sprzedażowe każdej z tych marek spadły poniżej 1 miliona sztuk.