Product RED to więcej niż zwykły wariant kolorystyczny - to trwająca od 2006 roku inicjatywa, w ramach której producenci przeznaczają część przychodów z zakupu na cele charytatywne. W tym roku Apple ma kilka nowych pomysłów.
W 2012 Apple po raz pierwszy dołączyło do tradycji, wprowadzając do sprzedaży iPod Touch piątej generacji w czerwonym kolorze i wspierając częścią zysków z jego sprzedaży globalny fundusz walki z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią. Teraz do asortymentu produktów w kolorze Product RED dołącza Apple Watch Series 9 z czerwoną kopertą, paskiem i dwoma nowymi dopasowanymi do motywu tarczami, poszerzający dotychczasowy asortyment sześciu tarcz z poprzednich modeli.
Przy okazji światowego dnia AIDS Apple postanowiło w tym roku dać użytkownikom kilka dodatkowych sposobów na wspieranie organizacji charytatywnych podczas wydawania pieniędzy - od 1 do 4 grudnia w aplikacjach Monopoly GO, Gardenscapes, i EA Sports FC Mobile będą dostępne specjalne mikrotransakcje, z których wszystkie przychody trafią do Globalnego Funduszu. Do 8 grudnia Apple przeznacza dodatkowo na cele charytatywne jeden dolar z każdej opłaty wykonanej poprzez Apple Pay - łącznie firma jest gotowa przekazać maksymalnie 1 milion dolarów.