Nowe dane na temat sprzedaży smarfonów. Samsung na czele!

Opublikowane:
fot. Canalys

W czwartym kwartale 2021 roku na globalny rynek smartfonów trafiło 363 mln sztuk, co oznacza niewielki wzrost o 1% w skali roku. W całym 2021 roku sprzedawcy dostarczyli 1,35 mld smartfonów, co oznacza wzrost o 7% w stosunku do zeszłego roku i jest zbliżone do wyniku z 2019. Oznacza to powrót do wyników sprzed światowej pandemii.

Porównanie wyników sprzedaży pięciu największych producentów smartfonów w 2021 roku pozostało niezmienne w stosunku do roku 2020, ponieważ wszyscy zostali dotknięci ogólnoświatowym problemem w dostawach elektroniki. Samsung pozostał na szczycie z blisko 275 milionami smartfonów dostarczonych w 2021 roku, utrzymując 20% udziału w rynku światowym. Apple odnotowało kolejny dobry kwartał świąteczny pod wpływem nowej linii iPhone'ów, dzięki czemu liczba sprzedanych urządzeń w całym roku osiągnęła 230 milionów, a wzrost w skali roku wyniósł 11%. Xiaomi zakończyło rok z ponad 191 milionami sprzedanych smartfonów. OPPO i vivo znaleźli się na czwartym i piątym miejscu, ze wzrostem sprzedaży na poziomie odpowiednio 22% i 15%.

"Droga do odbudowy branży była trudna, ponieważ w większości obszarów popyt wciąż przewyższał podaż. Wielu producentów osiągnęło najlepsze wyniki w 2021 roku, zwiększając liczbę sprzedanych smartfonów o dwie cyfry, co pozwoliło dorównać poziomowi sprzed COVID-19, a nawet go przewyższyć. Kluczowym czynnikiem wzrostu przemysłu jest szeroko rozwinięty rynek masowy, szczególnie na terenach Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu, Afryki, a także Ameryki Łacińskiej. Niestety, w tym segmencie wystąpiły również największe braki komponentów, szczególnie w procesorach 4G z najniższej półki. W przyszłości nierównowaga podaży będzie się stopniowo zmniejszać, ponieważ producenci układów scalonych zwiększają produkcję, a cena chipsetów 5G spada. Pomoże to urządzeniom 5G stać się kolejnym czynnikiem napędzającym skalę produkcji smartfonów w 2022 roku" - powiedział analityk Canalys, Sanyam Chaurasia.

"Pandemia sprawiła, że konsumenci stali się zależni od urządzeń mobilnych - od zapisów na szczepienie po codzienne zakupy spożywcze" - dodała wiceprezes Canalys ds. mobilności Nicole Peng. "Mniejsi producenci powinni skupić się na wykorzystaniu swoich możliwości, aby odpowiedzieć na spiętrzony popyt na poszczególnych rynkach. Wiodący gracze coraz częściej pozycjonują się jako liderzy na rynku urządzeń peryferyjnych, mając wizję technologiczną i infrastrukturę, aby zaspokoić zapotrzebowanie skupione wokół smartfonów, ponieważ konsumenci coraz częściej przyjmują cyfrowy świat".

avatar_empty.gif
Opublikowane:
Autor: Paweł Witkowski
Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!

Aktualności

Wszystkie aktualności

Recenzje

Wszystkie recenzje


mGSM.pl na YouTube

mgsm-premium-icon-small KONTO PREMIUM od 4,92
zł/mies