To już oficjalne. Przyszłe produkty Xiaomi nie będą nosić marki Mi. Dlaczego producent zdecydował się pozbyć jednej ze swoich najbardziej rozpoznawalnych marek?
Xiaomi w krótkim czasie stało się wiodącą marką smartfonów na świecie. Aby odróżnić swoje produkty, Xiaomi dzieli je na wiele podmarek, z których najbardziej godną uwagi jest "Mi". Teraz, dziesięć lat po wprowadzeniu na rynek pierwszego smartfona z marką Mi, Xiaomi przeprowadza zakrojony na szeroką skalę rebranding. Rezygnuje z "Mi" w nazwach swoich produktów.
Warto dodać, że Xiaomi sprzedaje również wiele produktów z kategorii inteligentnego domu, AGD, telewizory, laptopy, lodówki, frytkownice, smartwatche, skutery, roboty, suszarki do włosów i wiele innych. Większość z tych nich należy do marki Mi - i prawdopodobnie tutaj także nowe produkty przejdą rebranding.
Lei Jun, współzałożyciel i dyrektor generalny Xiaomi, skomentował kiedyś pochodzenie nazwy firmy. Według niego "Mi" oznacza dwie rzeczy: "Mobile Internet" i "Mission Impossible". Albowiem Xiaomi postrzega siebie jako mobilną firmę internetową, która postanawia wykonać niemożliwe zadania. Teraz, gdy Xiaomi stało się jednym z największych producentów smartfonów, nadszedł czas, aby klienci kojarzyli swoje produkty z nazwą firmy, a nie tylko z "Mi".
Xiaomi potwierdziło, że marka "Mi" zostanie zastąpiona przez "Xiaomi". Oto treść oświadczenia przekazanego do serwisu xda-developers:
Starting in 2021 Q3, Xiaomi's product series "Mi" will be renamed to "Xiaomi". This change will unify our global brand presence and close the perception gap between the brand and its products. This change may take some time to take effect in all regions.
With the introduction of the new brand identity, two distinct product series will sit beneath the parent brand. Xiaomi products represent the pinnacle of technology and offer a premium experience. Redmi products bring big innovation at a more accessible price point and are aimed at younger audience. This differentiation is also reflected in our updated logos, with both the Xiaomi and Redmi logotypes under the parent brand logo.
The product series naming convention - Xiaomi and Redmi - will also be applied to our ecosystem and IoT products over time.
A oto oświadczenie polskiego oddziału Xiaomi:
Począwszy od trzeciego kwartału 2021 roku, seria produktów ?Mi? firmy Xiaomi zostanie przemianowana na ?Xiaomi?. Zmiana ta ujednolici naszą globalną markę i zniweluje różnice w postrzeganiu jej oraz produktów. Wdrożenie tej zmiany we wszystkich regionach może potrwać. Wraz z wprowadzeniem nowej tożsamości marki na rynku znajdą się dwie odrębne serie produktów.
Produkty serii Xiaomi reprezentują szczytowe osiągnięcia technologii i oferują użytkownikom najwyższej jakości wrażenia.Produkty serii Redmi to innowacje w bardziej przystępnej cenie i są skierowane do młodszych odbiorców. Nazewnictwo serii produktów - Xiaomi i Redmi - zostanie z czasem zastosowane również w naszych produktach ekosystemu oraz IoT.
Mateusz Rzempała - PR Manager Xiaomi Poland
Źródło: xda-developers