
Według raportu Strategy Analytics, Huawei spadł w lutym na czwarte miejsce wśród producentów smartfonów. Na trzecią pozycję awansowało Xiaomi.
Strategy Analytics wykazuje, że w lutym tego roku zanotowano wysoki spadek produkcji oraz sprzedaży smartfonów. Porównując rok do doku, dostawy zmniejszyły się o 38%, a sprzedaż - o 39%. W przypadku Huawei oba wskaźniki są jeszcze bardziej niepokojące - i wynoszą 69% i 64%. Choć Xiaomi również notuje spadki - ich dynamika jest wyraźnie mniejsza, co wystarczyło, by wyprzedzić chińskiego konkurenta. Różnica wynosi 500000 sztuk wyprodukowanych smartfonów, nie jest zatem duża. Pytanie, czy w kolejnych miesiącach wzrośnie, czy też nie. Sprzedaż Huawei może "odżyć" po wprowadzeniu rodziny modeli P40, ale i Xiaomi ma w zanadrzu kilka premier.
Czołówka listy również notuje spadki, ale pierwsza pozycja Samsunga i druga Apple zdają się być niezagrożone. Z tyłu natomiast gonią liderów Oppo i Vivo. Gdyby zsumować ich produkcję i liczyć koncern BBK jako całość, udałoby się wyprzedzić Xiaomi i zbliżyć się do poziomu Apple...
Na podstawie informacji Gizmochina