
MIUI od Xiaomi to chyba jedyny smartfonowy interfejs wyświetlający reklamy podczas użytkowania telefonu. Jedni widzą ich więcej, inni mniej, ale narzekają chyba wszyscy. Firma obiecuje, że "rozważy kwestię prezentacji reklam".
Zapowiedź szefa firmy Lei Juna nie oznacza oczywiście, że reklamy natychmiast znikną, ale możemy oczekiwać, że będą mniej nachalne, mniej widoczne i zgodnie z deklaracją Xiaomi "nie będą pogarszać wrażeń użytkownika z użytkowania telefonu". Reklamy te pozwalają Xiaomi na częściową rekompensatę niskiej marży, z jaką sprzedawane są smartfony i w zasadzie moglibyśmy je uznać za "koszt" zakupu telefonu w korzystnej cenie. Niestety, dla wieli użytkowników są one nie do zniesienia, dlatego też producent decyduje się rozważyć sens ich wyświetlania.
Na razie jednak Xiaomi nieźle zarabia na reklamach w interfejsie, notując stały wzrost przychodów z tego tytułu. Teoretycznie, ograniczenie czy całkowita rezygnacja z tej gałęzi przychodów powinna oznaczać wzrost cen telefonów, ale miałoby się to nijak do firmowej filozofii oferowania urządzeń w "uczciwych cenach". A zatem raczej nie liczcie, że z waszych Xiaomi znikną reklamy. Może najwyżej będzie ich mniej.
Na podstawie MyDrivers
Zobacz najnowsze opinie lub dołącz do dyskusji i dodaj opinię!