R E K L A M A

Smartfony premium - dominacja Apple, spadki i wzrosty

Opublikowane:

Smartfonami z segmentu premium określa się te modele, których cena przekracza 400 dolarów. Największy udział w tym rynku ma Apple. Zauważalny jest też spadkowy trend - kupujemy mniej smartfonów z najwyższej półki.

Zmniejszające się wyniki sprzedaży Apple przełożyły się na spadek globalnej sprzedaży smartfonów w segmencie premium. Spowodowane jest to dłuższym czasem wymiany smartfonów - z 2 do 3 lat - oraz słabsza sprzedaż na rynku chińskim. Dane z Market Monitor Service firmy Counterpoint Research za I kwartał 2019 r. pokazują, że sprzedaż Apple spadła o 20% (rok do roku) w I kwartale 2019 roku - dla globalnego segmentu premium oznacza spadek o 8%.

Słabsze wyniki Apple przekładają się na zwiększenie udziałów Samsunga. Opisywany kwartał Samsung zakończył z najwyższym w historii udziałem w ciągu ostatniego roku. Koreański producent ma 1/4 globalnego segmentu premium. Był to także pierwszy raz, kiedy Samsung wprowadził trzy urządzenia zamiast zwykłych dwóch w serii S.

Huawei zdobył dwucyfrowy udział na rynku premium w skali globalnej i zdominował segment premium w swojej ojczyźnie, w Chinach, pokonując Apple. Oczywiście, biorąc pod uwagę obecnie problemy producenta, w przyszłości może tu nastąpić przetasowanie. Coraz mocniejszą pozycję ma OnePlus, choć nie może się równać z producentami, którzy zajmują podium. Apple, Samsung i Huawei to obecnie trzech największych graczy rynku premium - do nich należy 88% udziałów sprzedaży.

Na podstawie Counterpoint

Opublikowane:
Autor: Jolanta Szczepaniak

Ten artykuł nie ma jeszcze opinii. Bądź pierwszy i zapoczątkuj dyskusję!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A

 Niestety, ale nie ma jeszcze żadnych opinii.

 Dodaj swoją opinię!