R E K L A M A

Huawei rozważał notch zanim stało się to modne?

Opublikowane:
Autor: Adam Łukowski
Huawei P20 Pro
Huawei P20 Pro
fot. Adam Łukowski/mGSM.pl

Według doniesień Forbesa, pierwszym smartfonem z wycięciem w ekranie mógł byś Huawei. Władze firmy nie zdecydowały się jednak na wcześniejsze wprowadzenie tak odważnej zmiany w oferowanych smartfonach.

Kto zapoczątkował modę na wycięte ekrany? Zdania są podzielone, jedni wskazują Essential Phone, inni Apple. Prawda jest jednak taka, że to właśnie druga z firm spopularyzowała to rozwiązanie i rozpętała prawdziwą modę na notch. A mogło być zupełnie inaczej. Miejsce innowatora, twórcy trenów i wyznacznika mody mógł zająć Huawei.

W udzielonym Forbesowi wywiadzie, wiceszef działu mobilnego Huawei, Li Changzhu, wyjawił, że chiński koncern rozważał wprowadzenie wcięcia w ekranie już 3-4 lata temu. Rozwiązanie techniczne istniało, było gotowe do wdrożenia, jednak po analizie rynku i wielu naradach, w Huawei uznano, że rynek nie jest gotowy na notch i klienci go nie zaakceptują. "Konsumenci, szczególnie chińscy, lubią symetrię, a notch odbiega od perfekcji" - stwierdził pan Li.

Przyznał jednocześnie, że notch może być użyteczny. W Androidzie pasek stanu jest istotny i niezbędny, nawet bardziej niż w iOS - stwierdził Li Changzhu. Jednak pośrodku paska ikon zawsze pozostaje pusta, niewykorzystana przestrzeń - zauważył, przyznając, że "Notch jednak działa". Li Changzhu ze smutkiem dodał "Przegapiliśmy szansę, by być pionierami, byliśmy zbyt konserwatywni i ostrożni". "Teraz będziemy odważniejsi" - zapewnił na koniec.

I chyba nie kłamie - dowodem odwagi może być choćby wprowadzenie potrójnego aparatu fotograficznego. Kolejnym - o którym szerzej opowiedział w wywiadzie pan Li - może być kolorystyka. W przypadku nowego, tęczowego koloru Twilight, Huawei również prowadził długie debaty. "Wielu członków zespołu uważało, że Twilight to przesada i powinniśmy trzymać się czystych barw" - powiedział. Dodał jednak, że zawsze powtarzał członkom zespołu "Nie reprezentujecie wszystkich (nabywców)" - i jak stwierdził - wprowadzenie tej odważnej odmiany kolorystycznej było dowodem na nieszablonowe myślenie w Huawei i znakiem, że firma nie jest jednak aż tak konserwatywna. Trzymamy za słowo i liczymy na kolejne nietypowe i odważne rozwiązania...

Na podstawie informacji Forbes; czytane: 1884 razy.

Opublikowane:
Autor: Adam Łukowski

Ten artykuł skomentowano już 1 raz.
Zobacz najnowsze opinie lub dołącz do dyskusji i dodaj opinię!
Dodaj swoją opinię!
R E K L A M A
Wszystkich opinii: 1.
0,0% 
 0,0% 
 100,0% 
Qlphone
Notch stal się popularny nie ze względu na jego rewolucyjność, lecz dlatego, ze zostal on umieszczony w produkcie Apple. Gdyby Huawei go wprowadził wcześniej niż Apple, to na bank nie stałby się hitem. Kurą niosąca złote jajka/jabłka jest Apple i jak na razie nikt tego nie zmieni. Do czego Apple się dotknie, to staje się to zlotem. Aż dziw.
.centertel.pl | 24 Apr 2018, 09:04